Κυριακή 10 Δεκεμβρίου 2023

ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΕΠΑΛ ΑΓΙΑΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ : "BAΣΙΛΗΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ"2023

 Με χαρά σας προσκαλούμε στην εκδήλωση που διοργανώνουμε με την ευκαιρία της βράβευσής εκπαιδευτικού του σχολείου μας με το βραβείο της ΙΒΒΥ - κύκλος του Ελληνικού Παιδικού Βιβλίου "Βασίλης Αναγνωστόπουλος" 2023 (για την προώθηση της φιλαναγνωσίας στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση).



Η εκδήλωση οργανώνεται με την υποστήριξη της Δημοτικής Βιβλιοθήκης Αγίας Παρασκευής - Μουσείο Αλέκου Κοντόπουλου και θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή, 15 Δεκεμβρίου, ώρα 17:30-20:00 στη βιβλιοθήκη και το αμφιθέατρο των ΕΠΑ.Λ. (Παπαφλέσσα 17, Αγία Παρασκευή, στάση μετρό Νομισματοκοπείο)
17:30-18:00 Επίσκεψη στη Βιβλιοθήκη
18:00-20:00 Ομιλίες:
Αναστασιάδη Μαρία-Χριστίνα & Βήχου Μαρίνα, αν. καθηγήτριες ΕΚΠΑ: «Δράσεις phototext: συνεργασία πανεπιστημίου-ΕΠΑ.Λ.»
Κορκίδη Μαρία, βιβλιοθηκονόμος, Διευθύντρια Πολιτισμού, Αθλητισμού και Παιδείας Δήμου Κερατσινίου-Δραπετσώνας: «Οι βιβλιοθήκες αλλιώς... “τρίτοι χώροιˮ για όλους»
Μπρούσκου Αίγλη, κοινωνική ανθρωπολόγος: «Παραμύθια για εφήβους;»
Βουγιούκας Κωνσταντίνος, επ. καθηγητής ΑΠΘ: «“Δεν κατάλαβες τίποτα, Κωνσταντίνα;ˮ Καλλιέργεια της ψυχικής ανθεκτικότητας των εφήβων μέσω της ανάγνωσης λογοτεχνικών βιβλίων»
Κανατσούλη Μένη, καθηγήτρια ΑΠΘ: «“-Στέλνει μηνύματα; -Όχι. -Τουιτάρει; -Όχι. Είναι βιβλίο σου λέω...ˮ Αναγνώστες και αναγνώστες της Εφηβικής Λογοτεχνίας»
Θα αποσταλούν βεβαιώσεις συμμετοχής σε όποιον το επιθυμεί.
Σας περιμένουμε!
Με εκτίμηση
Ο Διευθυντής
Αθανάσιος Μπαλάσκας

Οι αδειοδοτημένες εταιρείες ενέργειας έχουν ως βασική αρχή τους , το ΔΟΓΜΑ: «Ανταγωνίσου για την αγορά , μην ανταγωνίζεσαι στην Αγορά»

 Τα Δίκτυα Πωλήσεων ενέργειας και οι «πλατφόρμες» της κατανάλωσης και χρέωσης από την 1/1/2024 .

****Άρθρο του Φώτη Αλεξόπουλου


Το Ενεργειακό Χρηματιστήριο δεν είναι τίποτε άλλο παρά μια αγορά στην οποία συναντιούνται και συναλλάσσονται οι πωλητές παραγωγοί και οι έμποροι ενέργειας με τους αγοραστές, δηλαδή τις εταιρείες προμήθειας, τους μεγάλους καταναλωτές, τους εκπροσώπους φορτίου κλπ.
Σημαντική σημασία πρέπει να δοθεί στο γεγονός ότι οι εταιρείες ενέργειας με την σημερινή μορφή(Πωλητές) δεν δύναται να προστατέψουν τα συμφέροντα των καταναλωτών.
Αυτό είναι σίγουρο. Οι αδειοδοτημένες εταιρείες ενέργειας έχουν ως βασική αρχή τους , το ΔΟΓΜΑ: «Ανταγωνίσου για την αγορά , μην ανταγωνίζεσαι στην Αγορά»
Μερικά σημαντικά σημεία όμως , που θα πρέπει να τονιστούν ώστε να αντιληφθούν οι καταναλωτές τι αλλάζει γενικά από την 1/1/2024 μπαίνοντας στην εποχή των δικτύων, είναι το κόστος που επωμίζεται ο καταναλωτής για να αλλάξει πρότυπο σε ένα αγαθό δικτύου και ονομάζεται κόστος αλλαγής ( Switching Cost) , καθώς και η εγκατάσταση πλατφόρμας χρέωσης τιμολογίου (Πράσινο, μπλε, πορτοκαλί, κ.ο.κ) που χαρακτηρίζει τον τρόπο ώστε τα δυο αντισυμβαλλόμενα μέρη να έρθουν σε μια «αμοιβαία επικερδή» συναλλαγή.
Δυστυχώς οι εταιρείες ενέργειας και τα τιμολόγια πλατφόρμας καταναλωτή πλέον λειτουργούν στην ιδία αγορά και το αποτέλεσμα εξαρτάται από το οικονομικό μέγεθος της ενεργειακής χρηματιστηριακής αγοράς .
Ο ανταγωνισμός των εταιρειών γύρω από την ιδία αγορά ενέργειας αποτελεί ένδειξη απώλειας ευημερίας για τον καταναλωτή λόγω «πολλαπλών όμοιων εξόδων» των εταιρειών .
Αν όμως οι αδειοδοτημένες ενεργειακές εταιρείες λειτουργούσαν σε διαφορετική αγορά τότε τα τιμολόγια χρέωσης θα ήταν θετικά . (Χαμηλά Spillovers)
Στην σημερινή κατάσταση έτσι όπως διαμορφώνεται από 1/1/2024 δεν μπορούμε να έχουμε ελπίδες για άριστο κοινωνικά αποτέλεσμα και όφελος του καταναλωτή , αφού οι εταιρείες συντονίζουν τις έρευνες σε ποιο «κομμάτι» θα αποφύγουν τα διπλά -περιττά έξοδα.
Μοναδική λύση για τις εταιρείες ενέργειας ώστε αυτό το κόστος να μην μετακυλήσει στον καταναλωτή είναι η « έρευνα από κοινού» .
Τρόπο τινά, θα πρέπει να αναλυθούν και να «προφυλαχθούν » από τις νέες πλατφόρμες ενέργειας& τιμολόγια χρέωσης οι καταναλωτές με μικρή προθεσμία πληρωμής των τιμολογίων , τα νοικοκυριά με χαμηλά εισοδήματα , ΑΜΕΑ , κ.λ.π
Το ερώτημα που δημιουργείται από όσα παραπάνω αναφέρω, είναι το ότι αφού οι εταιρείες ενέργειας πλέον δεν παρέχουν υπηρεσίες ως παραγωγοί , αλλά λειτουργούν ως πωλητές (Β2Β) και ως «ενδιάμεσοι μεσολαβητές » της αγοράς προϊόντος και του καταναλωτή (Β2C) , πως εμείς οι καταναλωτές , μπορούμε να εξακριβώσουμε στις «Νέες Πλατφόρμες « την σχέση ποσότητας /τιμής πριν την κατανάλωση αλλά και μετά από αυτήν ?
***Ο Φώτης Αλεξόπουλος είναι μέλος του ΙΝΚΑ/Γενική Ομοσπονδία Καταναλωτών Ελλάδος